Pozyskanie klienta

Jak banki pozyskują klientów?

Konkurencja na rynku produktów finansowych jest bardzo duża, a banki prześcigają się w tym, żeby pozyskać nowych klientów oraz zachęcić do skorzystania z oferty tych, którzy już raz to zrobili. Warto mieć świadomość tych chwytów marketingowych i wiedzieć, jak je wykorzystać na własną korzyść.

Reklamy banków

Zacznijmy od najoczywistszego sposobu pozyskiwania klientów, czyli od reklam banków. Zwróć uwagę na to, że już dawno przestały mieć one formę bezpośredniego informowania o produkcie, niezależnie od medium, w jakim są udostępnianie.

Obecnie większość banków do reklamowania swoich produktów wykorzystuje znane osoby – aktorów, youtuberów, osoby mające wpływ na daną społeczność. To nie tylko zwiększa zainteresowanie przekazem, buduje pozytywny wizerunek, ale także wzbudza zaufanie.

Przeważa też język korzyści, choć to akurat nie jest nowością w marketingu. Zamiast atakować niskim oprocentowaniem czy brakiem opłat (choć informacja o tym też się pojawia), przedstawiane jest, co możesz uzyskać dzięki oferowanym produktom, jak przy ich pomocy spełnić marzenia.

Benefity za polecenia

Nie od dziś wiadomo, że polecenia są najlepszą formą sprzedaży. Ważne jest jednak, aby robić to sprytnie, gdyż „agresywne” wyciąganie od klientów informacji o osobach potencjalnie zainteresowanych danym produktem nie dość, że nie jest legalne, to jeszcze ma działanie odstraszające.

Ale już skłonienie klienta, żeby z własnej woli polecił dany produkt toco innego. Jak to się robi? Przez oferowanie dodatkowych korzyści, benefitów. Zyskuje je zarówno osoba, która poleca, jak i ta, która skorzysta z polecenia.

Telemarketing

Telemarketing jest dość kontrowersyjną formą pozyskiwania klientów. Z jednej strony są oni już zmęczeni ilością telefonów, które dostają, z drugiej strony… wciąż jest to opłacalne dla banków. Ale trzeba robić to mądrze. Czyli jak?

Dobrze przeszkolony telemarketer nie naciska, wie, kiedy zakończyć rozmowę. Stara się określić potrzeby klienta i jeśli okaże się, że oferowany produkt ich nie spełnia, nakierowuje na inną ofertę. Wszystko w sposób nienachalny. Ma być doradcą, a nie sprzedawcą. Bo mało co tak negatywnie wpływa na wizerunek marki, niż osoba, która nie potrafi zaakceptować odmowy ze strony klienta.

Promocje, benefity do produktów bankowych

Było już o benefitach za polecenia, teraz będzie o korzyściach, jakie można skorzystać wybierając konkretny produkt. Najczęściej dotyczy to zakładania kont osobistych. Wiele banków oferuje za to dodatkową gotówkę, voucher do wybranego sklepu czy bon na paliwo.

Oprócz tego są okresowe promocje, które zakładają, że jeśli skorzystasz z oferty w określonym czasie, to zyskasz dodatkową kwotę na dowolne wydatki (w przypadku kredytu) lub będziesz mógł brać udział w programie rabatowym (konto osobiste).

Sprzedaż bezpośrednia

Choć rośnie popularność ofert online, wziąż wielu klientów woli udać się do oddziału banku. Dlatego należy zadbać o to, aby jego siedziba była reprezentatywna. Zwykle taki punkt znajduje się przy jednej z głównych ulic, jest łatwo dostępny, rozpoznawalny.

Zauważ, że najczęściej oddziały banków są dobrze wygłuszone, panuje w nich spokój i cisza. Wszystko po to, abyś mógł się zrelaksować, zastanowić. Dąży się do tego, aby zminimalizować czas oczekiwania na kontakt z doradcą. A wszystko to odbywa się w nowoczesnym, lecz minimalistycznym pomieszczeniu, które tylko potęguje wrażenie profesjonalizmu, uczciwości.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *